وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

آیا مصرف کننده به راحتی اطلاعات شخصی خود را در اختیار شما می گذارد ؟

مسئله مهم احساس مشتریان درباره جمع آوری  اطلاعات و داده هایشان توسط شرکت ها است . مدیران ارشد در یک تحقیق جهانی اظهار کردند که مشتریان 50 درصد بیشتر نسبت به گذشته برای به اشتراک گذاری داده های خود تمایل دارند . 

اما ایا این آمار درست است ؟ در یک نظرسنجی که فقط مصرف کنندگان را مورد پرسش قرار داده است ، فقط 21 درصد از افراد مورد مطالعه تمایل به اشتراک گذاری داده های شخصی خود را اظهار کردند . و 24 درصد از آنها به دلیل عدم اطمینان به توانایی شرکت برای نگه داری و محافظت از داده های آنلاین آنها و یا احتمال سوء استفاده تمایلی به در اختیار گذاشتن داده های خود ندارند . 

احتمال حملات سایبری به شرکت ها و دزدی داده ها وجود دارد . هرچه میزان اطلاعات شخصی شرکت از مصرف کنندگان جمع آوری می کند بیشتر باشد ، باید تلاش بیشتری در زمینه اعتماد سازی انجام دهد. 

هرچه داده ها توسط شرکت با ارزش تر تلقی شوند، برای مصرف کنندگان سوال مطرح می شود که چرا، دقیقا باید قسمتی از هویت دیجیتال خود را در اختیار دیگران بگذارند. 

در فضای داده محور امروزی سازمان ها برای کشف ترجیحات و علاقه مندی های شما تخفیف ها و پیشنهادهایی ارائه می دهند . برای استفاده از این تخفیف ها شما باید قسمتی از داده های شخصی مثل ترجیحات خود را در اختیار آنها بگذارید. گاهی این داده ها برای اهدافی استفاده می شود که مشتری هیچ کنترلی روی آن ندارد. و در نتیجه شاید شاید بخواهد تمام اطلاعات مربوط به خود را از منابع شرکت حذف کند. 




دنیایی را تصور کنید که داده های فروشنده در اصل به داده های مشتری تبدیل شود . به این معنا که مشتریان از داده های شخصی خود برای رسیدن به اهدافشان استفاده کنند . این مسئله می تواند در اقتصاد و ایجاد مدل های کسب و کاری جدید موثر باشد . بانک های داده ای قابل اعتماد که ارزش داده ها را مدیریت در آینده ای نزدیک کارکردی همچون مشاوران مالی خواهند داشت . مصرف کننده شاید برای پاسخگویی به نیازها و اهدافش چندین بانک اطلاعاتی در زمینه های مختلف از جمله : سلامتی ، پول ، خانه و ... داشته باشد . و در هر زمانی که بخواهد بتواند اطلاعات شخصی خود را از بانک بیرون بیاورد ( یا حذف کند ) . این سناریو با سناریو امروزی که داده های شخصی افراد به صورت متمرکز نیستند، به قدری متفاوت است . در این دنیای دیجیتال ، افراد دو حق اساسی دارند : 1. حق فراموش شدن ( توانایی حذف داده های شخصی خود ) 2.حق تجمیع ( هر فرد یک بانک قابل اعتماد از داده های شخصی خود دارد که فقط برای اهدافی مورد استفاده قرار می گیرند که مصرف کننده در جریان است و اجازه ی آن مورد را صادر کرده است . ) 

در نهایت، روشی که در آن شرکت ها  اطلاعات شخصی را مدیریت و از آن محافظت می کنند ،تبدیل به یک آزمون بزرگ شفافیت و صحت، و یک منبع اعتماد بسیار مورد نیاز و ضروری  است.

شرکت های هوشمند از داده های شخصی به روشی موثر برای به وجود آوردن ارزش برای مصرف کننده استفاده می کنند . این ارزش می تواند در یک حیطه مشخص مثل خدمات مشتریان ، یا طراحی خدمات جدید مثل خدمات پزشکی و پیشنهادهای سلامتی از طریق تکنولوژی های پوشیدنی ( مثل ساعت های هوشمند ) باشد . شرکت هایی که مشتریان و اطلاعات آن ها را نادیده می گیرند در دنیای آنلاین و اجتماعی امروز موفق نخواهند بود .ایجاد اعتماد توسط شرکت برای مصرف کننده ، در دنیایی مملوء از اطلاعات شخصی ، بسیار حائز اهمیت است.
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد