وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

از داده های شخصی شما برای کسب کار خود بهره برداری می کنند !


هر بار که از موتورهای جستجو استفاده می کنیم ، وبسایتی را بررسی می کنیم ، یک محصول جدید خریداری می کنیم یا اپلیکیشن دانلود می کنیم ، قسمتی از داده هایی که شرکت ها در حال جمع آوری از محصولات و خدماتشان هستند را کامل می کنیم . 

این اطلاعات از طریق یک ترکیب پیچیده و گاهی اوقات پنهان از ابزارهای ردیابی آنلاین مانند کوکی ها و برچسب ها جمع آوری می شوند . با این حال ، حتی زمانی که جمع آوری داده ها شفاف است، بسیاری از ما مشتاقیم که اطلاعات شخصی مان را در اختیار بگذاریم فقط برای آنکه تجربه آنلاین سریع تر و بهتری داشته باشیم . نتیجه این است که مقدار زیادی از داده های شخصی ما توسط این شرکت ها پردازش می شود .

سرعت این انتقال به دلیل فناوری های موبایل و تکنولوژی ابری به شدت رو به افزایش است . این روند همچنان توسط ما ، با آمدن کامپیوتر های قابل پوشیدن و IoT  رشد خواهد یافت . بر اساس تحقیقات Cisco امروزه 25 میلیارد دستگاه به اینترنت متصل می شوند و داده های خود را ثبت می کنند و این عدد تا 50 میلیارد دستگاه در سال 2020 افزایش خواهد داشت . 



این انفجار فرصت های بزرگی را برای شرکت ها ایجاد می کند ولی همچنین مسئولیت های زیادی نیز در بر خواهد داشت . بعضی از مشتریان بر روی اطلاعات دیجیتالی که از خود به جای می گذارند بسیار حساس هستند و برخی دیگر " اطلاعات شخصی خود " را در ازای تخفیف یا پیشنهادات دیگر، به راحتی در اختیار می گذارند . و در آینده ای نزدیک غیر محتمل نخواهد بود که مشتریان به اطلاعات خود به عنوان نوعی اعتبار فکر کنند و پول برای خریدن محصولی به تنهایی کافی نباشد . 

"هر چه اطلاعات بیشتری تولید کنید ، شرکت های بیشتری می خواهند آن ها را جمع آوری کنند "

دو سوم مدیران اعلام کردند که امسال داده های بیشتری نسبت به سال گذشته از مشتریان خود جمع آوری کردند . شاید دلیل آن در دسترس بودن و پیچیدگی تکنولوژی های همچون تلفن همراه و تکنولوژی ابری بوده است که انتقال اطلاعات ، رفتارها و عادت های مصرف مشتریان را تسهیل بخشیده اند . 

تفاوت بین بینش واقعی و اختلالات 

داده در شکل ها و حجم های متفاوت وجود دارد . 
داده ساختار یافته : داده ای که شرکت ها در زمان خرید از طریق سیستم هایشان از شما ثبت می کنند .
داده بدون ساختار : از دیگر سنسورها یا از خود مشتریان در هنگام استفاده از محصولات و خدمات یا از شبکه های اجتماعی ثبت می شود .

بنابراین ، جای تعجب ندارد که شرکت ها داده های بیشتری از مصرف کنندگان نسبت به گذشته جمع آوری می کنند . 

اکثر مدیران می گویند شرکت آنها در حین انجام مبادلات و خرید (75 % )  یا از دیگر سنسورها ( 62% ) اطلاعات مشتریان را ثبت می کند ، این در حالی است که 55 درصد از شرکت ها اطلاعات را از طریق داده های شبکه اجتماعی جمع آوری می کنند . 
در بین این 55 درصدی که داده های شبکه اجتماعی ( Social listening  ) از مشتریان خود ثبت می کنند فقط 13 درصد توانایی و ابزار تحلیل این اطلاعات را دارند . در حالی که امروزه بسیاری از مشتریان نظرات در مورد یک برند و یا حتی خرید هایی که انجام داده اند را در شبکه های اجتماعی خود منتشر می کنند .


آیا دلیل این بی توجهی به اطلاعات شبکه های اجتماعی، آشنایی کم مدیریت ارشد ب�� این مسئله و ضرورت آن است ؟ 

در حالی که شبکه های اجتماعی بیشتر از یک دهه عمر دارند ، بسیاری از مدیران ارشد به رفتارهای حقیقی مشتریان و داده های بدون ساختار اعتقادی ندارند .  

   
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد