چالش امروز :
مشتریان امروز کانال های متفاوتی را برای ارتباط با کمپانی ها استفاده می کنند : به صورت مستقیم ، تلفنی ، ایمیل ، شبکه های اجتماعی و... . سرویس دهندگان باید بدانند که کدام کانال برای کدام مشتری و به چه صورت باید استفاده شود .
تاثیر آنالیز اطلاعات :
بهره بردای از داده ها و اطلاعات موجود و تحلیل و آنالیز در ابزار های آنالیز اطلاعات یک " دید " متفاوت از آنچه راجع به مشتریان میدانیم به ما میدهد . این ابزارها به ما کمک می کنند تا تجربه کاربری مشتریان خود و ارتباطات آنها با نمایندگانمان را شبیه سازی کنیم .به این وسیله می توانیم دریابیم که کدام کانال مخصوص چه گروهی از مشتریانمان است و چگونه می توان احتمال خرید بیشتر تحت هر سرویس را برای مخاطبانمان افزایش دهیم .
نتیجه :
با نتایج بررسی های ابزار آنالیز اطلاعات می توان هزینه های پشتیبانی هر کدام از کانال های سرویس دهنده را محاسبه کرد و پتانسیل فروش را به دست آورد . مدیران خدمات مشتریان می توانند با این اطلاعات تصمیمات دقیق تری اخذ نمایند که منجر به مشتریان راضی تر و در نهایت درآمد بیشتر می شود .