وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

گام های رسیدن به یک فرهنگ سازمانی داده محور




سازمان های داده محور چندین خصوصیت مشترک دارند:


  • ذهنیت داده محور و معیارهای پشتیبانی زیرساخت

 شرکتهای داده محور فرآیندهایی تعریف می کنند که از شاخص های کلیدی عملکرد اساسی سازمان و کسب و کار خود پشتیبانی می کنند ، و به کارکنان خود اعلام می کنند که بر اساس این معیارها فعالیت کنند . به گزارش آبردین هفتاد درصد از این سازمان ها یک مدیر ارشد متخصص تجزیه و تحلیل دارند. به گزارش Econsultancy به نام  "فرهنگ داده محور " که در آن بیش از 300 startup در حوزه IT و سایر صنایع ،عمدتا واقع در شمال امریکا و غرب اروپا ، را مورد بررسی قرار داده است اعلام می کند  که بیش از 70 درصد از startup  های فعال حداقل یک کارمند را برای جمع آوری داده و تجزیه تحلیل آن اختصاص داده اند . 


  • داده ها متمرکز و سازمان یافته هستند

 برای اطمینان از اینکه داده ها جدید و مرتبط هستند ، فرهنگ داده محور اطلاعات را از سراسر سازمان  جمع آوری و سازماندهی می کند. داده متمرکزامکان  به روز رسانی مداوم، و نگه داشتن داده در حالت تازه و به روز در کل ابعاد کسب و کار را ایجاد می کند . شرکت ها باید نسبت به آنچه جمع آوری می کنند و حجم داده ها توجه داشته باشند . با توجه به Econsultancy، اطلاعات اضافه یک تهدید واقعی است.برای اینکه مطمئن باشید که اطلاعات درستی را بررسی می کنید احتیاج به ساده سازی و تمرکز دارید .


  • خطی مشی حاکم برای دسترسی به داده ها

 در سازمان های داده محور، سیاست رسمی دسترسی کاربرها را کنترل می کند. آنها  زنجیره ای قابل ردیابی را ایجاد می کنند تا ریسک را کاهش دهند، سطوح دسترسی را تعیین می کنند و کاملا مشخص می کنند که چه کسانی چه اطلاعاتی را می توانند تغییر دهند . به گفته آبردین سازمان های داده محور 56 درصد بیشتر از سایر سازمان ها دارای سیاست های رسمی کنترل داده هستند. 


  • دسترسی به داده ها لایه لایه است

 سازمان های داده محور یک راهکار پیچیده لایه لایه برای مدیریت شاخص های کلیدی دارند که در آن هر متریک به وضوح به عملکرد سازمانی و نتیجه مورد نظر مرتبط است. این معیارها به خوبی تعریف شده، و به صورت شفاف با نیروی کار ارتباط برقرار می کنند و البته به صورت منظم اندازه گیری می شوند .


  • ابزارهای تجزیه تحلیل یکپارچه هستند 

 ابزار تحلیلی مورد استفاده در سازمان های داده محور جزو نوآورانه ترین ابزارهای موجود و در دسترس می باشد.این ابزارها که اغلب بینشی هستند و داده ها را مصور سازی می کنند معمولا جزو پرکاربردترین نرم افزارهای موجود در سازمان به شمار می آیند .ابزارهای موجود در لایه های امنیتی شرکت های بزرگ قرار می گیرند و از طریق ابر اطلاعاتی و دستگاه های تلفن همراه برای حمایت از انواع فعالیت های سازمانی و کارکنان قابل دسترس می باشند. 


اما اگر داده در کل سازمان قابل دسترس نباشد و همه نتوانند با آن ارتباط داشته باشند بی ارزش خواهد بود . Econsultancy اشاره می کند که در سازمان ها از هر اندازه ای که باشند، بهترین وسیله ارتباطی داده داشبوردها و بعد از آن گزارش ها هستند . 

با ارزش نهادن به داده به اندازه حس های مدیریتی و حدس ها ، سازمان های داده محور می توانند از فضای تحلیلی خود برای تولید اطلاعات تاکتیکی و مرتبط در زمان و مکانی که به آن احتیاج دارند استفاده کنند . 



امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد