وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

چگونه مصور سازی داده ها در سال ۲۰۱۵، صنعت ساخت و ساز را متحول کرد

داده‌های بزرگ، مفهومی است که همهٔ صنعت‌ها را به هم متصل کرده و به شرکتها اجازه میدهد که آینده خود را هدفمندتر تعریف کنند. توانایی رو به رشد برای پردازش داده ها،باعث ایجاد دوره‌ای شده است که در آن رهبرهای شرکت‌های بزرگ، با بصیرت‎تر و بسیار موثرتر در تصمیم گیری‎ها شده اند.
با وجود مزایایی که داده‌های بزرگ دارند، پردازش داده‌های به این حجم، برای همه شرکت‌ها و سازمانها لازم نیست. اما، تحلیل داده‌ها در مقیاس کوچکتر، نه تنها مزایای زیادی دارد بلکه باعث ایجاد فرصت برای دیدن مزایای پردازش داده در شرکت‌های کوچک و متوسط است.
داده کوچک چیست؟
چه چیز را "داده کوچک" می‌نامیم. نگرانی مشترک شرکت‌های بخش ساخت و ساز، نپذیرفتن داده‌های بزرگ نیست، بلکه این است که آنها اقدام کافی‌ برای فهمیدن آن - چه برسد به  تحلیل آن- را انجام نمی‌دهند. پس این داده‌های کوچک است که به معنی‌ واقعی‌ کلمه، این سازمان‌ها را در طول دوران به جلو می‌راند.
داده‌های کوچک میتواند به داده‌های فروش، سود، تجهیزات، ماشین آلات، بهره وری پرسنل، چرخه عمر دارائی‎ها، موج فصلی و نرخ‌های پایین، طبقه بندی شود. به عبارت دیگر، نکات داده‌های کوچک زمانی‌ که در نظارت، پیش‎بینی‌ و بهینه سازی کلی‌ سازمان استفاده میشود، می‎تواند بسیار مفید باشد.
شما در حال حاضر چگونه اطلاعات خود را دنبال می‌کنید؟ با قلم و کاغذ؟ اکسل؟ نرم افزارهای قدیمی‌ و پیچیده پایگاه داده؟
گذشته از کاستی‌های آشکار چنین سیستمهایی، این روش‌های ردیابی و دنبال کردن داده، شرکت‌ها را در یک نقطه ضعف استراتژیک قرار میدهد. روش قدیمی‌ تنها برای دادن امکان به آنها برای تهیه گزارش از نتایج گذشته قابل اعتماد است. در بهترین حالت، آنها فقط میتوانند بهترین حدس و گمان‌های خود را برای نتایج آینده ذخیره کنند.
چیزی که آنها نمیتوانند انجام دهند، دنبال کردن و گزارش از عملکرد کسب و کار در زمان واقعی‌ است. در ضمن این سیستم‌ها اصلا برای پیش بینی‌ عملکرد آینده بر اساس اطلاعات شرکت قابل اعتماد نیستند و نمیتوانند داستان کاملی از کّل مجموعه عملیات شرکت بگویند.
آنچه را میبینیم، باور می‎کنیم
قبلا، شرکتها همیشه یک نمودار بزرگ بصری را در سالن غذاخوری یا اتاق هیئت مدیره، نمایش می‌دادند.. یک پوستر یا نمودار مشابه که حتی اهداف و مقاصد راهم نشان نمیدهد. شما هم ممکن است امروزه از برخی‌ از اینها استفاده کنید. نمودار فروش؟ رشد درآمد؟
اگرچه به صورت یک بعدی، اما این نمودارها نقش اساسی‌ را در اطلاع رسانی مدیریتی و فایل‌ها و اخبار عملکرد معیارها و هدف شرکت، ایفا میکردند. مشکل اصلی‌ این بود که این نمودارها ایستا بودند و در واقع با سیستم‌هایی‌ که نظارت واقعی‌ بر عملکرد دارند، همراه نمیشدند.
در حال حاضر، نمودار مصور بزرگ، یک مانیتور است که در قسمتهای مختلف دفتر کاری تعبیه شده است و به صورت واقعی‌ گرفتن، پردازش و گزارش داده‌های در حال استفاده را مستقیماً نشان میدهد و گزارش‌هایی‌ از عملکرد شرکت در اختیار همگان میگذارد. این سیستم پویاست و منطبق با زمان واقعی‌ کار می‌کند و کاملا قابل ویرایش است که با یک فناوری مناسب، گزارش سیستم‌های مختلف کسب و کا�� شما را ارائه میدهد.


داده‌های بزرگ میتوانند صبر کنند اما مصور سازی داده نمی‌تواند.
شرکت‌هایی‌ که فناوری قویتری دارند و سیستم‌های به نسبت پیچیده تری طراحی میکنند، متوجه شده اند که از طریق مصور سازی داده ها، کارکنان و مدیران شاهد عملکرد شرکت در زمان واقعی‌