وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

شاخص های کلیدی عملکرد فروشگاه های آنلاین چه هستند؟

این مقاله براساس اسلاید های ارائه شده در سمینار تنظیم و توسعه یک تجارت الکترونیکی موفق توسط دنییل بروتنی مدیر بازرگانی وب سایت زالاندو  نوشته شده است.

اگر قصد راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی دارید، باید مطمئن باشید که دقیقا چکار می خواهید بکنید. در این مقاله ما به شما اطلاعات اساسی درباره آن بخش از بازار هدف و شاخص های کلیدی عملکرد را نشان خواهیم داد که ضروریست پیش از شروع هر کاری آنها را خوب فرا بگیرید.
تجارت الکترونیکی یکی از پرشتاپ ترین بخش های تجارت در دنیا است.در سال 2012 ارزش دلاری این بخش چیزی حدود 1.025 تریلیون دلار رسید که نسبت به سال 2011 ، 21 درصد رشد داشته است.

آمریکای شمالی یکی از بزرگترین بازارهای دنیاست گرچه که کشورهای آسیایی سریعتر در حال رشد و گسترش هستند. رشد تجارت الکترونیکی در اروپا 22% در مقایسه با سال 2011 و با ارزشی حدود 305 بیلیون پوند  بیشتر شده است . بریتانیا، آلمان و فرانسه بزرگترین بازارهای اروپا می باشند. کشورهای اروپای شرقی نظیر هلند بصورت معناداری در حال رشد هستند.

در سال 2013 ، ایتالیا به شکل کاملا غیر قابل باوری حدود 15 درصد رشد از سایر کشورها (آمریکا +11% و بریتانیا +12% ) داشت.

براساس همین اطلاعات کوتاهی که بدان اشاره شد ، برخلاف آن چیزی که ممکن است فکر کنید بخاطر بحران های اقتصادی شروع یک تجارت آنلاین خوب نیست باید به شما بگوییم که خیر، بهترین زمان همین حالاست. اما چگونه ؟ در ادامه مطلب شما پیشنهادات عمومی را در می یابید  که نیاز های کسب و کار شما را برطرف میکند.موفقیت هر شرکت آنلاینی بر پنج رکن اساسی استوار است:

محصول : سادگی اولویت اساسی برای تمام فروشگاه های آنلاین است. وب سایت شما نیاز دارد که ساده و راحت باشد

تجربه کاربری: سهولت در استفاده از وب سایت و کاربردی بودن شاخص مهمی در هر دو بازار جدید و رشد یافته است. مطمئن شوید که می توانید رفتار و مطابقت نیازهای مشتریانتان با صفحات وب سایت را رهگیری و مشاهده کنید.تلاش کنید راه های مرتب نمودن صحیح صفحات را بیابید و بهترین روشهای پرداخت را پیشنهاد دهید. 

سیستم عملیاتی: بدین معنی است که یک سیستم حمل و نقل و خدمات مشتریان بسیار عالی راه اندازی کنید . از طریق ساختار عملیاتی کسب و کار ، ارتباط مستقیم با مشتریان را عملیاتی کنید. این یکی از عواملی کلیدی در جهت ایجاد اعتماد در بین مشتریان و شرکت می باشد.

بازاریابی: یک تیم قوی و موفق بازاریابی آنلاین به شما این امکان را می دهد که بتوانید مشتریان واقعی را هدف قرار دهید و بهره وری هزینه های بازاریابی را بهبود ببخشید .

طبقه بندی: پیشنهادی ایجاد کنید که نیازهای مشتریان هدف شما را منعکس نماید.

برخی شاخص های کلیدی عملکرد وجود دارد که شما باید به هنگام راه اندازی کسب و کار آنلاین خود با اطمینان به آنها نگاه کنید . اهمیت برخی از این شاخص ها در استفاده و رهگیری بررسی های اولیه کسب و کار می باشد. بعنوان مثال برای گام های اولیه استارتاپ شما، تعداد سفارشات مهم تر از میانگین اندازه سبدهای خرید است  ( میانگین مبلغ هزینه شده توسط یک مشتری)که می تواند تحت تاثیر قر��ر گیرد. بالاخص در اولین باری که توسط کمپین های تخفیف دهی برای راه اندازی فروش محصولات صورت می گیرد. 

شاخص های عملکرد فروشگاه آنلاین

تعداد مشتریان برگشتی یکی از شاخص های سودآوری محصولات است. با این حال این امر به محیط رقابتی و هزینه های بازاریابی بستگی دارد. حتی شاخص هایی که ممکن است منفی بنظر برسد، نظیر نرخ برگشت (اندازه گیری مشتریانی که مجددا جهت خرید به وب سایت بر می گردند) جهت رهگیری بسیار مهم است و شما باید پیوسته در جهت افزایش آن کار کنید.

نرخ بازگشت بالا نشان از تعامل نزدیک و بالاتری بین مشتریان و شرکت شما است که باعث افزایش احتمالی جهت نهایی کردن فروش محصولات می گردد.شاید این بسیار بد