وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

101 داده و روشی که کسب و کار آنلاین شما را دگرگون می کند.

اطلاعات و داده ها برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین بسیار ضروریست به نحوی که داده های خوب و تحلیل آنها کمک می کند که مشتریان را بهتر بشناسیم، سود بیشتری کسب کنیم، کسب و کار را توسعه دهیم و نهایتاً سیاست های کسب و کار را متحول کنیم. روش های بسیاری جهت به کارگیری داده ها در کسب و کارهای آنلاین وجود دارد. قصد ما در این مقاله پرداختن به  101 راه استفاده از داده ها در مدیریت و رونق کسب و کارهای الکترونیکی است . تلاش مولف بر این بوده است که بصورت کاملاً موجز و مختصر روش اصلی را برای خوانندگان تبیین نماید.

1-با تجزیه و تحلیل ترافیک سایت ،در لحظه میتوانید تشخیص دهید که کدام یک از صفحات و یا کدام یک از محصولات سایت پرطرفدارتر هستند.
2-باید  موفقیتهایی را که باعث پیشرفت و ارتقاء شده است را دنبال کنید و در زمان واقعی با استفاده از کدهای ارتقایی آنها را بررسی کنید
3-با چک نمودن و بروزرسانی لحظه ای صورت وضعیت انبار کالاها ؛ شفافیت بیشتری را برای مشتریان خود فراهم آورید
4-قیمت ها را تنظیم کنید .از طریق بررسی دقیق قیمت های رقبا می توانید به آنان ضربه بزنید
5-اگر میخواهید در رقابت با بقیه فروشندگان برنده شوید باید در جهت کمک به خریداران و تشخیص بهتر کالاها محتواها و امکانات جدیدی نظیر  ویدیوهای تصویری از محصولات ارایه دهید.
6-اطلاعات شخصی را در سایت به منظور ارتقاء آگاهی خریداران تکمیل کنید
7-با کمک ، پیگیری و دنبال کردن مشتریان و فعالیتشان پیشنهادات رویداد گرای بیشتری را در اختیار قرار دهید.
8-نه تنها با مقالات علمی بلکه با  ارایه عکسهای واقعی محصولات ، از مشتریان حمایت کنید
9-به فعالیت مشتریان در سایت نظارت داشته باشید. اگر مشکلی برای پیدا کردن محصولات دارند آنها را کمک کنید.
10-سعی کنید از زبان خیلی ساده و محاوره ای استفاده کنید که مشتریان بتوانند براحتی محصولاتی را که دنبالشان هستند، بیابند.
11-ویژگیهای مختلف و خاص محصولات را به منظور دستیابی به نتیجه ی جستجوی فیلتر اتوماتیک به کار بگیرید
12-طبقه بندی محصولات را با کمک تجزیه و تحلیل منطقه ای و اولویت های مشتریان محک بزنید.
13-محصولات را بر اساس پیشینه ی مشتریان ، قسمت های جستجوهای رایج و محصولات فروخته شده ، برتر معرفی کنید
14-اگر یک محصولی که در سبد خرید مشتری است تمام شده و یا تاریخ انقضاء ا ش گذشته  باید به آنان اطلاع دهید
15-مدت زمان بین ارسال کالا تا رسیدن آن را به گیرنده و مقدار موجودی یک محصول را به منظور اصلاح و بهبود تغییرات بایستی نشان دهید
16-بهترین مشتریان را مشخص نموده و بهترین تجربه را برای آنان در مقایسه با دیگران بسازید.
17-چنانچه محصولاتی در لیست خواسته های مشتریان است و آن  کالاها در حراج قرار گرفته است، حتماً  به مشتریان اطلاع دهید.
18-اگر خریدار با شناسه فیسبوکش وارد شده ، علایق شخصی اش را از فیسبوک به منظور پیشنهاد در مورد محصولات سایت خود  به کار بگیرید.
19-با توجه به قیمت گذاری و تبلیغات یکسان و موجودی گرفتن از محصولات، یکپارچگی شبکه را برای موجودی محصول فراهم کنید
20-به جای ارسال ایمیل های یکسان برای همه ی مشتریان ، ایمیل های تبلیغاتی را برای هر مشتری شخصی سازی کنید
21-الگوی ابزارهای تحلیل را به منظور مشخص کردن منتقدان ناراضی از محصولات ، به کار بگیرید
22-خدمات به مشتری را توسط اطلاعاتی که مربوط به مشتری است و پیش از این  توسط چند سیستم مختلف جمع آوری شده است را یکپارچه نموده و در حافظه نگه دارید.
23-در بانک اطلاعات قابل جست و جو ، فرآیندی را به منظور در دسترس قرار دادن  خدمات به مشتریان تنظیم کنید
24-خدمات به مشتریان را توسط تجزیه و تحلیل کردن ایمیل های مشتریان و تماسهای صوتی ضبط شده آنها ، بهبود ببخشید
25-به منظور اجتناب از تماسهای غیر ضروری به کارمندان خدمات مشتری ،تمام جزییات سفارش را برای مشتری فراهم کنید
26-تجزیه و تحلیل های احساسی را ب�� شبکه های اجتماعی جهت انجام عکسل العمل های سریع بر مسایل ، هدایت کنید
27-بر  تماسهای تلفنی خریداران ، زمان حل موضوعات و مسایل و محصولات پرحاشیه به منظور بهبود خدمات ، نظارت کنید
28-سفارشات را به منظور تشخیص فعالیت های سفارش دهی غیر معمول بررسی کنید
29-فرآیندهای خودکاری به منظور تشخیص تقلب و یادگیری الگوهای جدید تقلب؛ تنظیم کنید
30-به منظور اجتناب از سوء استفاده ازکارت اعتباری خریداران، ویروس کش ها را در فروش  فعال کنید که به صورت خودکار کار کنند 
31-حمل و نقل سفارشات را توسط نقشه کشی و مسیر دهی برای موارد سفارش داده شده به سمت محل سفارش در انبار کالا  تسریع ببخشید.
32-فرآیند انتقال سفارش تا جای ممکن توسط به کار گیری علامتهای آر اف آی دی برای کفه های بارگیری یا محصولات منحصر به فرد ، باید اتوماتیک و خودکار شوند
33-ورودی ها را به منظور پرکردن موجودی در انبار محصولات تنظیم کنید، این ورودیها بر اساس محصول ، فصل و منطقه متفاوت خواهند بود
34-قیمت گذاری محصولات را بر اساس مازاد مورد نظر و هزینه برای تهیه و تولید کارآمدتر به صورت اتوماتیک کنید
35-با توجه به تحلیل تمایلات سفارشهای فعلی ، محصولات جدیدی را که در آینده موفق خواهند بود ، پیش بینی کنید
36-الگوریتم های محتلفی را به منظور تحلیل مسیر حمل و نقل و آدرسهای سفارشات به کار گیرید تا هزینه های حمل و نقل را به طور کلی کاهش دهید
37-هزینه های واقعی حمل و نقل را به مشتریان  نشان دهید و مقدار آنرا قبل از اینکه مشتریان خریدشان را کامل کنند محاسبه کنید
38-نحوه حمل محصولات را هرلحظه با در نظرگرفتن توقیف ناگهانی محصول به منظور کاهش اشتباهات ، دنبال کنید
39-همه ی مالیات ها، عوارض و هزینه هایی که حمل و نقل از نوع بین المللی است، نشان دهید
40-زمان تحویل کالا را با مسئولین حمل و نقل جهت نشان دادن تاریخ ارسال واقعی، قطعی کنید
41-وضعیت سفارش را به طور واضح نشان دهید تا مشتری بتواند هر تغییری که قبل از ارسال کالا می خواهد انجام دهد 
42-مشتری ها را مطلع کنید  که برای محاسبه قیمت فرآیند برگشت، هر کالایی مدل متفاوتی دارد و اغلب مواقع ارسال جایگزین محصول بدون در نظر گرفتن فرآیند برگشت خرج کمتری دارد
43-تحلیل درآمدهای حاصله به پیشرفت کیفیت محصولات و تجربه کاربری مشتریان کمک میکند.
44-روند مرجوعی کالای صورت گرفته توسط مشتری بستگی به تقلبی بودن کالا ،کیفیت آن و موضوعاتی از این قبیل دارد
45-چک لیستی را برای موارد مرجوعی پیاده سازی کنید  تا بتوانید دوباره آن کالا را برای فروش مجدد استفاده کنید
46-استفاده از داشبوردها به بینش واقعی در خرید، موجودی محصول و تعداد مشتریان و از این قبیل موارد کمک می کند.
47-راهنماهای عملکرد کلیدی برای هر مشخصه ی جدید مانند ویدئوی محصولات باید اتوماتیک وار ردیابی شوند
48-مرورگرهای خریداران باید به منظور اطمینان از سازگاری های جهانی با سایت های تجارت الکترونیکی شما ، مورد نظارت قرار گیرند
49-به منظور دست یابی به سایت ها و یا لینکهای شکسته ، چک کردن باید اتوماتیک وار باشد


50-کاربر ثبت نام شده را بر اساس هرگونه فعالیت مشکوکی که در سایت وارد شده و دیده میشود مثل ورود از کامپیوترهای دیگر در یک دوره کوتاه مدت و یا کلیک های تصادفی که با سابقه ی مرورگر تراز نمیکند، آگاه کنید
51-سایت تجارت الکترونیکی تان را حفظ و به روز رسانی کنید و سایز هر صفحه را در زیر یک اندازه ی 100 کیلو بایتی نگه دارید
52-برای مسایل عملکرد سایت یک پیغام هشدار آنی تنظیم کنید
53-تا جای امکان مشتریان را برای قطع سیستم آگاه بسازید
54-به منظور اجتناب از شکستهای ارتباطی ، ارتباطات مشتری باید معنی دار و نظارت شوند
55-قبل از اینکه سایت راه اندازی شود دوره های فعالیت های اندک را شناسایی کنید و یک راه حل جامع به جای دستور فراهم کنید
56-اگر سایت شما دارای مشتریان بین الملی است باید از معیارهای منطقه ای و  اندازه های آنان پشتیبانی کنید
57-گروه ها و یا جوامعی متشکل از مشتریانتان را به منظور اشتراک گذاری ایده ها و تبلیغ محصولات ایجاد نمایید.
58-نوع دستگاهی که خریداران با آن وارد سایتتان شده اند نظیر انکه با کامپیوتر یا موبایل بوده است و علاقه مندی بر محصولاتی که آن کاربران توجه کرده اند را تشخیص دهید
59-حتی با یک برنامه وفاداری و با کمک ارائه مشوق های شخصی مخصوص به مشتریان، به وفاداری مشتریانتان پاداش دهید
60-حتی از مشتریانی که متعهد نبوده اند و یا اصلاً خریدی نکرده اند نیز قدردانی کنید و هیچ وقت مشتری را کنار نگذارید
61-برخی از سبدهای خرید را به منظور پیدا کردن دلایل رها شدن و بی توجهی به آنها  بررسی کنید 
62-زمانیکه درحال نوشتن یک کپی برای سایت هستید از پیشنهادات فروش منحصر به فرد استفاده کنید .این کار برای هر صفحه باید اجرا شود تا به بهینه سازی موتور جستجو کمک کند
63-به منظور تخمین زدن رشد سال به سال از تکنیکهای نمونه سازی پیشگویانه و داده های تاریخی و مشهور استفاده کنید
64-عملکرد یک فروشنده و تولید کننده را با بررسی فعالیتشان از قبیل تحویل محصول و بسته بندی آن، تجزیه و تحلیل کنید
65-چگونگی اندازه تجارت خود را مدل سازی کنید  تا متوجه شوید کدام بخش ها نا کارآمدتر هستند.
66-به منظور ایجاد ترافیک و بازدید بیشتر ، پست های مهمان بر روی سایت های پر بازدید مانند لینکدین بنویسید و حجم ترافیکی هر موضوع را بررسی کنید.
67-با سایر کسب و کارهای کوچک همکاری کنید و بسنجید که کدامیک از آنها به رشد تجارت شما کمک میکنند
68-کاربردی بودن سایت در سیستم عامل های محتلف و مرورگرها و یا وسایل جدید نظیر تبلت و ... را پیوسته رهگیری کنید.
69-بازار محلی و رقبای آن را قبل از سرمایه گذاری در بومی سازی سایت برای یک منظقه خاص ، مورد تحقیق و بررسی قرار دهید
70-روش های پرداخت رایج برای مشتریان آن منطقه مورد نظر شناسایی کنید و سایت را به  حمایت از آن روش ها متمرکز کنید
71-به منظور پیشرفت مداوم سایت ، نظرسنجی متناوب مشتری را  راه اندازی کنید
72-سایت های ارجاع دهنده را به منظور مشخص کردن اینکه مشتری ها از کجا می آیند ، نقد و بررسی کنید . این امر اغلب به شناسایی رقبای برتر کمک می کند
73-به منظور آگاه ساختن مشتریان بر اساس علایق و اولویتشان کالاهای جدید را  به آنها  اطلاع رسانی کنید
74-به منظور مدیریت سرمایه گذاری برای هر محصول و هر مشتری تجزیه و تحلیل آنی را راه اندازی کنید. این کار میتواند به صورت خودکار انجام شود.
75-به منظور کمک به مشتریان و ایجاد اشتیاق در آنها و برای تشخیص بهترین زمان خرید ، اگر محصولی قیمت های متنوعی دارد ، تاریخچه ی قیمت گذاریش رابه اشتراک بگذارید
76-جهت تایید مالی مشتریانی که قصد خرید نمونه های گران قیمت را دارند ، چک های اعتباری در لحظه را عملیاتی کنید.
77-با دخالت دادن مشتریانتان در کسب و کار خود  از طریق وبلاگ ها ، پستهای شبکه های اجتماعی ، تبلیغات و قرعه کشی ها  با آنها ارتباط ایجاد کنید.
78-به منظور ارسال یادآوری ، تاریخ سفارش مشتری را بررسی کنید. مشتری که چیزی را در یک روز مشخص سفارش می دهد و به آدرسی دیگر ارسال می کند احتمالا هدیه خریداری کرده است ، پس یک یادآوری سالانه می تواند به او کمک کند
79-به وسیله ی تجزیه و تحلیل پیشینه ی مشتریان و دلایل عدم پرداخت بدهکاریشان ، نتایج اختلاف نظرها را اتوماتیک کنید
80-گزینه های تعویض و عودت کالا را برای مشتریان وفاداری که دلایل کافی و معتبر برای این کار دارند، ارایه دهید
81-به طور مداوم امکانات و بخشهای سایت را نظارت کنید تا آن قسمتهایی که استفاده نمی شوند را به منظور بهبود کیفیت سایت پاک کنید.
82-با اجازه دادن به مشتری برای درخواست محصولات سفارشی ، توانایی تولید و توزیع محصول را گسترش دهید
83-در جهت بهبود سایت ، از مشتریان و تامین کنندگان ورودی هایی  را از قبیل توصیف یک محصول درخواست کنید
84-محصولات را به منظور ارایه موارد متنوع به نواحی، گروه ها و مشتریان مختلف تقسیم بندی کنید
85-به مشتریان اجازه دهید که پیشینه ی سفارشاتشان را جستجو کنند و دوباره سفارش دهند
86-جایگزینی برای محصولی که برگردانده شده است، پیشنهاد دهید.


87-به مشتریان انگیزه دهید که داستانهایشان را در مورد عملکرد یک محصول در ماه ها یا سال ها بعد از خرید به اشتراک بگذارند
88-به مشتریانتان با کمک گرفتن از داده های منابع مختلف مانند شبکه های اجتماعی ، لیست درخواست ها ،  لیستهای ثبت هدیه،  پشینه ی خرید و دریافت کننده های هدیه ؛ پیشنهاد هدیه های خاص دهید.
89-داده ها را  از همه ی کانال های ارتباطی مانند موبایل،  وب سایت  و بنگاه های سنتی به منظور کامل کردن یک دید جامع از کسب و کار و مشتری های آن ، جمع آوری کنید
90-به منظور حفظ نگهداری و پشتیبانی پیشگویانه و با کمک نظارت بر دستگاه در زمان لازم ، سنسورها را در محصولات گرانقیمت استقرار دهید
91-از ابزارها و روش های دقیق و حساسی جهت ارتقاء محصولات و درک چگونگی استفاده مشتریان استفاده کنید .این امر مستلزم انتخاب است .
92-به منظور پیدا کردن گارانتی های غیر معتبر بر محصولات خاص و گرانقیمت لازم است که داده های حساس و دقیق را به صورت لحظه ی رصد کرد 
93-به کارمندان بعد از بررسی لحظه ی عملکردشان نظیر ارائه خدمات به مشتریان پاداش دهید
94-شخصی سازی را انجام دهید و فروش را به فرآیند خرید سریع تر هدایت کنید
95-برای به حداقل رساندن کارهای دستی و موثرتر بودن آن ، دستمزد فروشندگانی را که قابل وصول است  به صورت اتوماتیک پرداخت کنید.
96-به منظور خلق یک احساس پیشرفت و موفقیت ، اهداف سالانه را به اهداف هفتگی و روزانه تفکیک کنید.
97-با استفاده از مطالعه ی الگوهای سایت ، حداکثر بارگذاری (اوج شلوغی لودینگ سایت) و  سنجش نیازها را ، پیش بینی کنید
98-به مدل های عملیاتی که به طور مداوم برای نواحی مختلف و مطابق با قوانین و آداب و رسوم محلی به روز میشوند ، در کسب و کار خود به آنها اهمیت دهید .
99-با مشتریان در جوامع خیریه نظیر جمع آوری زباله در طبیعت ، درختکاری و کمک به کودکان و نوجوانان همراه باشید.
100-به طور مداوم عملکردهای کسب و کار را بهبود بخشید و به منظور رشد و ارتقاء ، راه های جدید کاربرد داده ها را استقرار دهید
101-بر  تبدیل داده ها و قابلیت استفاده شان آزمایش کنید و نتایج لازم را به دست آورید
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد