وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

101 داده و روشی که کسب و کار آنلاین شما را دگرگون می کند.

اطلاعات و داده ها برای صاحبان کسب و کارهای آنلاین بسیار ضروریست به نحوی که داده های خوب و تحلیل آنها کمک می کند که مشتریان را بهتر بشناسیم، سود بیشتری کسب کنیم، کسب و کار را توسعه دهیم و نهایتاً سیاست های کسب و کار را متحول کنیم. روش های بسیاری جهت به کارگیری داده ها در کسب و کارهای آنلاین وجود دارد. قصد ما در این مقاله پرداختن به  101 راه استفاده از داده ها در مدیریت و رونق کسب و کارهای الکترونیکی است . تلاش مولف بر این بوده است که بصورت کاملاً موجز و مختصر روش اصلی را برای خوانندگان تبیین نماید.

1-با تجزیه و تحلیل ترافیک سایت ،در لحظه میتوانید تشخیص دهید که کدام یک از صفحات و یا کدام یک از محصولات سایت پرطرفدارتر هستند.
2-باید  موفقیتهایی را که باعث پیشرفت و ارتقاء شده است را دنبال کنید و در زمان واقعی با استفاده از کدهای ارتقایی آنها را بررسی کنید
3-با چک نمودن و بروزرسانی لحظه ای صورت وضعیت انبار کالاها ؛ شفافیت بیشتری را برای مشتریان خود فراهم آورید
4-قیمت ها را تنظیم کنید .از طریق بررسی دقیق قیمت های رقبا می توانید به آنان ضربه بزنید
5-اگر میخواهید در رقابت با بقیه فروشندگان برنده شوید باید در جهت کمک به خریداران و تشخیص بهتر کالاها محتواها و امکانات جدیدی نظیر  ویدیوهای تصویری از محصولات ارایه دهید.
6-اطلاعات شخصی را در سایت به منظور ارتقاء آگاهی خریداران تکمیل کنید
7-با کمک ، پیگیری و دنبال کردن مشتریان و فعالیتشان پیشنهادات رویداد گرای بیشتری را در اختیار قرار دهید.
8-نه تنها با مقالات علمی بلکه با  ارایه عکسهای واقعی محصولات ، از مشتریان حمایت کنید
9-به فعالیت مشتریان در سایت نظارت داشته باشید. اگر مشکلی برای پیدا کردن محصولات دارند آنها را کمک کنید.
10-سعی کنید از زبان خیلی ساده و محاوره ای استفاده کنید که مشتریان بتوانند براحتی محصولاتی را که دنبالشان هستند، بیابند.
11-ویژگیهای مختلف و خاص محصولات را به منظور دستیابی به نتیجه ی جستجوی فیلتر اتوماتیک به کار بگیرید
12-طبقه بندی محصولات را با کمک تجزیه و تحلیل منطقه ای و اولویت های مشتریان محک بزنید.
13-محصولات را بر اساس پیشینه ی مشتریان ، قسمت های جستجوهای رایج و محصولات فروخته شده ، برتر معرفی کنید
14-اگر یک محصولی که در سبد خرید مشتری است تمام شده و یا تاریخ انقضاء ا ش گذشته  باید به آنان اطلاع دهید
15-مدت زمان بین ارسال کالا تا رسیدن آن را به گیرنده و مقدار موجودی یک محصول را به منظور اصلاح و بهبود تغییرات بایستی نشان دهید
16-بهترین مشتریان را مشخص نموده و بهترین تجربه را برای آنان در مقایسه با دیگران بسازید.
17-چنانچه محصولاتی در لیست خواسته های مشتریان است و آن  کالاها در حراج قرار گرفته است، حتماً  به مشتریان اطلاع دهید.
18-اگر خریدار با شناسه فیسبوکش وارد شده ، علایق شخصی اش را از فیسبوک به منظور پیشنهاد در مورد محصولات سایت خود  به کار بگیرید.
19-با توجه به قیمت گذاری و تبلیغات یکسان و موجودی گرفتن از محصولات، یکپارچگی شبکه را برای موجودی محصول فراهم کنید
20-به جای ارسال ایمیل های یکسان برای همه ی مشتریان ، ایمیل های تبلیغاتی را برای هر مشتری شخصی سازی کنید
21-الگوی ابزارهای تحلیل را به منظور مشخص کردن منتقدان ناراضی از محصولات ، به کار بگیرید
22-خدمات به مشتری را توسط اطلاعاتی که مربوط به مشتری است و پیش از این  توسط چند سیستم مختلف جمع آوری شده است را یکپارچه نموده و در حافظه نگه دارید.
23-در بانک اطلاعات قابل جست و جو ، فرآیندی را به منظور در دسترس قرار دادن  خدمات به مشتریان تنظیم کنید
24-خدمات به مشتریان را توسط تجزیه و تحلیل کردن ایمیل های مشتریان و تماسهای صوتی ضبط شده آنها ، بهبود ببخشید
25-به منظور اجتناب از تماسهای غیر ضروری به کارمندان خدمات مشتری ،تمام جزییات سفارش را برای مشتری فراهم کنید
26-تجزیه و تحلیل های احساسی را ب�� شبکه های اجتماعی جهت انجام عکسل العمل های سریع بر مسایل ، هدایت کنید
27-بر  تماسهای تلفنی خریداران ، زمان حل موضوعات و مسایل و محصولات پرحاشیه به منظور بهبود خدمات ، نظارت کنید
28-سفارشات را به منظور تشخیص فعالیت های سفارش دهی غیر معمول بررسی کنید
29-فرآیندهای خودکاری به منظور تشخیص تقلب و یادگیری الگوهای جدید تقلب؛ تنظیم کنید
30-به منظور اجتناب از سوء استفاده ازکارت اعتباری خریداران، ویروس کش ها را در فروش  فعال کنید که به صورت خودکار کار کنند 
31-حمل و نقل سفارشات را توسط نقشه کشی و مسیر دهی برای موارد سفارش داده شده به سمت محل سفارش در انبار کالا  تسریع ببخشید.
32-فرآیند انتقال سفارش تا جای ممکن توسط به کار گیری علامتهای آر اف آی دی برای کفه های بارگیری یا محصولات منحصر به فرد ، باید اتوماتیک و خودکار شوند
33-ورودی ها را به منظور پرکردن موجودی در انبار محصولات تنظیم کنید، این ورودیها بر اساس محصول ، فصل و منطقه متفاوت خواهند بود
34-قیمت گذاری محصولات را بر اساس مازاد مورد نظر و هزینه برای تهیه و تولید کارآمدتر به صورت اتوماتیک کنید
35-با توجه به تحلیل تمایلات سفارشهای فعلی ، محصولات جدیدی را که در آینده موفق خواهند بود ، پیش بینی کنید
36-الگوریتم های محتلفی را به منظور تحلیل مسیر حمل و نقل و آدرسهای سفارشات به کار گیرید تا هزینه های حمل و نقل را به طور کلی کاهش دهید
37-هزینه های واقعی حمل و نقل را به مشتریان  نشان دهید و مقدار آنرا قبل از اینکه مشتریان خریدشان را کامل کنند محاسبه کنید
38-نحوه حمل محصولات را هرلحظه با در نظرگرفتن توقیف ناگهانی محصول به منظور کاهش اشتباهات ، دنبال کنید
39-همه ی مالیات ها، عوارض و هزینه هایی که حمل و نقل از نوع بین المللی است، نشان دهید
40-زمان تحویل کالا را با مسئولین حمل و نقل جهت نشان دادن تاریخ ارسال واقعی، قطعی کنید
41-وضعیت سفارش را به طور واضح نشان دهید تا مشتری بتواند هر تغییری که قبل از ارسال کالا می خواهد انجام دهد 
42-مشتری ها را مطلع کنید  که برای محاسبه قیمت فرآیند برگشت، هر کالایی مدل متفاوتی دارد و اغلب مواقع ارسال جایگزین محصول بدون در نظر گرفتن فرآیند برگشت خرج کمتری دارد
43-تحلیل درآمدهای حاصله به پیشرفت کیفیت محصولات و تجربه کاربری مشتریان کمک میکند.
44-روند مرجوعی کالای صورت گرفته توسط مشتری بستگی به تقلبی بودن کالا ،کیفیت آن و موضوعاتی از این قبیل دارد
45-چک لیستی را برای موارد مرجوعی پیاده سازی کنید  تا بتوانید دوباره آن کالا را برای فروش مجدد استفاده کنید
46-استفاده از داشبوردها به بینش واقعی در خرید، موجودی محصول و تعداد مشتریان و از این قبیل موارد کمک می کند.
47-راهنماهای عملکرد کلیدی برای هر مشخصه ی جدید مانند ویدئوی محصولات باید اتوماتیک وار ردیابی شوند
48-مرورگرهای خریداران باید به منظور اطمینان از سازگاری های جهانی با سایت های تجارت الکترونیکی شما ، مورد نظارت قرار گیرند
49-به منظور دست یابی به سایت ها و یا لینکهای شکسته ، چک کردن باید اتوماتیک وار باشد


50-کاربر ثبت نام شده را بر اساس هرگونه فعالیت مشکوکی که در سایت وارد شده و دیده میشود مثل ورود از کامپیوترهای دیگر در یک دوره کوتاه مدت و یا کلیک های تصادفی که با سابقه ی مرورگر تراز نمیکند، آگاه کنید
51-سایت تجارت الکترونیکی تان را حفظ و به روز رسانی کنید و سایز هر صفحه را در زیر یک اندازه ی 100 کیلو بایتی نگه دارید
52-برای مسایل عملکرد سایت یک پیغام هشدار آنی تنظیم کنید
53-تا جای امکان مشتریان را برای قطع سیستم آگاه بسازید
54-به منظور اجتناب از شکستهای ارتباطی ، ارتباطات مشتری باید معنی دار و نظارت شوند
55-قبل از اینکه سایت راه اندازی شود دوره های فعالیت های اندک را شناسایی کنید و یک راه حل جامع به جای دستور فراهم کنید
56-اگر سایت شما دارای مشتریان بین الملی است باید از معیارهای منطقه ای و  اندازه های آنان پشتیبانی کنید
57-گروه ها و یا جوامعی متشکل از مشتریانتان را به منظور اشتراک گذاری ایده ها و تبلیغ محصولات ایجاد نمایید.
58-نوع دستگاهی که خریداران با آن وارد سایتتان شده اند نظیر انکه با کامپیوتر یا موبایل بوده است و علاقه مندی بر محصولاتی که آن کاربران توجه کرده اند را تشخیص دهید
59-حتی با یک برنامه وفاداری و با کمک ارائه مشوق های شخصی مخصوص به مشتریان، به وفاداری مشتریانتان پاداش دهید
60-حتی از مشتریانی که متعهد نبوده اند و یا اصلاً خریدی نکرده اند نیز قدردانی کنید و هیچ وقت مشتری را کنار نگذارید
61-برخی از سبدهای خرید را به منظور پیدا کردن دلایل رها شدن و بی توجهی به آنها  بررسی کنید 
62-زمانیکه درحال نوشتن یک کپی برای سایت هستید از پیشنهادات فروش منحصر به فرد استفاده کنید .این کار برای هر صفحه باید اجرا شود تا به بهینه سازی موتور جستجو کمک کند
63-به منظور تخمین زدن رشد سال به سال از تکنیکهای نمونه سازی پیشگویانه و داده های تاریخی و مشهور استفاده کنید
64-عملکرد یک فروشنده و تولید کننده را با بررسی فعالیتشان از قبیل تحویل محصول و بسته بندی آن، تجزیه و تحلیل کنید
65-چگونگی اندازه تجارت خود را مدل سازی کنید  تا متوجه شوید کدام بخش ها نا کارآمدتر هستند.
66-به منظور ایجاد ترافیک و بازدید بیشتر ، پست های مهمان بر روی سایت های پر بازدید مانند لینکدین بنویسید و حجم ترافیکی هر موضوع را بررسی کنید.
67-با سایر کسب و کارهای کوچک همکاری کنید و بسنجید که کدامیک از آنها به رشد تجارت شما کمک میکنند
68-کاربردی بودن سایت در سیستم عامل های محتلف و مرورگرها و یا وسایل جدید نظیر تبلت و ... را پیوسته رهگیری کنید.
69-بازار محلی و رقبای آن را قبل از سرمایه گذاری در بومی سازی سایت برای یک منظقه خاص ، مورد تحقیق و بررسی قرار دهید
70-روش های پرداخت رایج برای مشتریان آن منطقه مورد نظر شناسایی کنید و سایت را به  حمایت از آن روش ها متمرکز کنید
71-به منظور پیشرفت مداوم سایت ، نظرسنجی متناوب مشتری را  راه اندازی کنید
72-سایت های ارجاع دهنده را به منظور مشخص کردن اینکه مشتری ها از کجا می آیند ، نقد و بررسی کنید . این امر اغلب به شناسایی رقبای برتر کمک می کند
73-به منظور آگاه ساختن مشتریان بر اساس علایق و اولویتشان کالاهای جدید را  به آنها  اطلاع رسانی کنید
74-به منظور مدیریت سرمایه گذاری برای هر محصول و هر مشتری تجزیه و تحلیل آنی را راه اندازی کنید. این کار میتواند به صورت خودکار انجام شود.
75-به منظور کمک به مشتریان و ایجاد اشتیاق در آنها و برای تشخیص بهترین زمان خرید ، اگر محصولی قیمت های متنوعی دارد ، تاریخچه ی قیمت گذاریش رابه اشتراک بگذارید
76-جهت تایید مالی مشتریانی که قصد خرید نمونه های گران قیمت را دارند ، چک های اعتباری در لحظه را عملیاتی کنید.
77-با دخالت دادن مشتریانتان در کسب و کار خود