وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

بهینه سازی تجارت الکترونیک به کمک تجزیه و تحلیل و مصورسازی

تاثیر مصورسازی اطلاعات در تحلیل اطلاعات
ما روزانه 2.5 کوینتیلیون (10 به توان 36) بایت داده تولید می‌کنیم. اگر بخواهیم آن را به سختی مجسم کنیم، 5/57 بیلیون حافظه 32 گیگا بایتی خواهد شد. تصور سختی است، نه؟ یعنی 8 آی‌پاد‌ 32 گیگابایتی برای هر نفر در هر روز!
 
شما با این حجم اطلاعات روزانه چه می‌کنید؟ این مشکلی است که تجارت‌ها با آن روبرو هستند. داشتن اطلاعات بیشتر نسبت به رقبا لزوما برابر با درآمد بیشتر نیست، به خصوص اگر آن تجارت اطلاعاتی را که در دست دارد به خوبی درک نکند.
شرکت‌ها به روشی نیاز دارند تا به آخرین اطلاعات در کمترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند و بتوانند آنها را به صورت منسجم تنظیم کنند. ابزارهای مصور سازی اطلاعات راهی برای برقراری ارتباط بین مقادیر زیادی داده، به صورت واضح و کارآمد ارائه می کنند.
مصورسازی اطلاعات روشی بسیار کاربردی است، چرا که 65 درصد افراد یادگیری بصری دارند. تصویرسازی کمک می‌کند که چشم به سرعت قسمت‌های مختلف اطلاعات را با استفاده از گرافیک‌هایی مانند جداول، نمودارهای حبابی، نقشه‌ها و نمودارهای پراکندگی مقایسه کند. ذهن ما اغلب به تصاویر بهتر از ردیف‌های عددی پاسخ می‌دهد، از این رو احتمال دستیابی به اطلاعات در زمان مناسب برای مدیران تجارت‌هایی که از ابزارهای کشف داده بصری استفاده می‌کنند، نسبت به همکارانشان که فقط از گزارش‌های مدیریتی بهره می‌برند، 28 درصد بیشتر است.

تاثیر تحلیل داده ها در تجارت الکترونیک
تحلیل اطلاعات می‌تواند به فروشندگان کمک کند تا بدانند خریداران چه محصولی را در چه زمانی می‌خواهند. در تجارت‌های الکترونیک، داده‌های آنلاین به معنای واقعی کلمه در هر دقیقه رشد می‌کنند. مصورسازی اطلاعاتی که تعاملی و به روز هستند در زمان مناسب، فرصت منحصر به فردی به شرکت‌ها ارائه می‌کند تا وب سایت تجارت الکترونیک خود را بهینه سازی کند.



فرصت‌های منحصر به فرد برای تجارت الکترونیک
فروشگاه‌های واقعی می‌تواند مشتریان خود را ببینند، میدانند آنها چه کسانی هستند و چرا به آنجا آمده‌اند. فروشندگان آنلاین نمی‌توانند حالت چهره مشتری را ببینند و یا زبان بدنش را بخوانند، اما این امکان وجود دارد که بتوانند ردیابی، تجزیه و تحلیل و مشاهده رفتار مشتری در هنگام سفارشات آنلاین را فرا بگیرند.
مصور سازی اطلاعات می‌تواند دیدگاهی کلی از تجربه کار با مشتری‌ها ارائه کند:
تعیین جمعیت شناختی: چه کسی مشتری است؟ هر ویژگی مربوطه مانند سن، جنس و یا مکان می‌تواند اهرمی برای فروش باشد. آیا آنها مشتری‌های با سابقه هستند؟ آیا آنها برند تجاری شما را در سایر صفحات اینترنت دنبال می‌کنند؟ این اطلاعات و سایر مواردی از این دست می‌توانند برای کشف الگوهای رفتاری ردیابی شوند.
ردیابی تعامل مشتریان با سایت: تعامل مشتریان با سایت چگونه است؟ فروشندگان آنلاین می‌توانند الگوی جریان کلیک کاربر را ببیننند تا بفهمند آنها چگونه در میان صفحات سایت حرکت می‌کنند. قابلیت استفاده از این امکان یک اولویت مهم در جهان آنلاین است. بنابر این تشخیص اینکه مشتریان چگونه با یک وب سایت تعامل می‌کنند یک مزیت بزرگ است.
 شناسایی نقاط خروج: افت نرخ بازدید در صفحاتی خاص یا خروج مشتری در حین فرآیند بررسی، می‌تواند نشان دهنده نیاز به دوباره نویسی صفحات سایت برای واضح‌تر شدن اطلاعات، بهتر کردن روند سفارشات یا کمتر کردن هزینه حمل و نقل باشد. این یک پارامتر مهم برای ردیابی نقاطی است که موجب می‌شود در آنها وب سایت پول از دست بدهد.

هنگامی که تجارت‌های الکترونیک از فعالیت مشتری‌ها، اطلاعات حساب کاربری، مکان جغرافیایی یا حساب کاربری رسانه‌های اجتماعی اطلاعات جمع آوری می‌کنند، می‌توانند از مصورسازی اطلاعات برای مقایسه، شناسایی الگوها و یا نشان دادن روابط استفاده کنند. اگر تجارت‌ها ببینند چه کسانی آنها را مشاهده می‌کنند و جذبشان می‌شوند، این امکان را می‌یابند که فرآیند تغییراتشان را نه تنها برای افزایش فروش، بلکه برای ایجاد یک استراتژی جامع بهبود ببخشند.
خلق یک تجربه شخصی برای مشتریان
 با گردآوری اطلاعات کاربران، فروشندگان آنلاین می‌توانند برای مشتریان خود پروفایل ایجاد کنند و تبلیغات شخصی ارائه کنند. به عنوان مثال نیازی نیست کالاهای مشابه را برای تمامی افراد سایت تبلیغ کنیم، بلکه می‌شود تنها برای افرادی خاص که به آن نوع کالا علاقه دارند، پیام تبلیغی ارسال کرد.
تقسیم بندی خریداران و هدف قرار دادن آنها به صورت جداگانه، نرخ تغییرات بالاتری را تولید می‌کند. یکی از فروشندگان آنلاین اذعان می‌کند حدود 35 درصد سفارشات از طریق پیشنهادات و سیستم‌های شخصی سازی شده انجام شده است، علاوه بر این، نرخ تغییر برای این سفارشات 20 تا 30 درصد بالاتر از سفارشات معمولی است.






پذیرش پیش بینی تحلیل‌ها
شرکت‌ها این توانایی را دارند تا با استفاده از تجزیه و تحلیل داده‌ها و مصور سازی آنها، رفتار مشتریان را پیش بینی کنند. Netflix از اطلاعات مشتریان اعتباری و مشترکین خود نه تنها برای پیشنهاد چگونگی ارتباطات و نشان دادن مشترکین  استفاده می‌کند، بلکه در واقع تولیدات جدیدی را که مشتری به آنها تمایل دارد را نشان می‌دهد.
یک مثال دیگر برای پیش بینی توسط تجریه و تحلیل بهبود عملکرد جستجو در سایت است. با تجزیه و تحلیل رفتار مشتری در جستجوهای گذشته، شرکت محصول مربوطه‌ای را که مشتری در حال نوشتن آن است، پیش بینی می‌کند.
حتی امازون در تلاش است با پیشنهادات شخصی سازی شده خود، به سطح جدیدی برسد تا با استفاده از اطلاعات به درک بهتری از مشتریان داشته باشد. این شرکت اخیرا پروانه انحصاری برای "پیش بینی حمل و نقل" ثبت کرده است؛ این بدین معنی می‌باشد که آنها میتوانند قبل از اینکه شما حتی سفارشی را انجام داده باشید، آیتم‌های مربوط به حمل و نقل را به شما ارائه کنند.
90 درصد از کل داده‌های موجود در دنیا، تنها در دو سال گذشته ساخته شده‌اند. اگر شما به دنبال مقایسه فروش در تمام گروه‌ها، تجزیه و تحلیل آیتم‌های حمل و نقل شهری، یا بخش‌های خریداران محلی هستید، ابزارهای مصورسازی و تجزیه و تحلیل آنها، کمک خواهد کرد تا اطلاعات خود را به بینش و آگاهی تبدیل کنید.
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد