وبلاگ vdash

اخبار و مقالات مربوط به vdash، نرم افزار آنالیز اطلاعات و ساخت داشبورد مدیریتی

مصور سازی اطلاعات یعنی آینده

همه ما شنیده ایم که داده های بزرگ آینده را پیش بینی خواهند کرد. اما براساس گفته ی فییل سیمون در تازه ترین کتابش به نام  "سازمان دیداری :: مصورسازی اطلاعات، داده عظیم، و تلاش برای تصمیم گیری بهتر"  ممکن است که این مطلب کاملا صحیح نباشد . داده های بزرگ ابزاری قدرتمند جهت کشف چشم اندازهای جدید برای شرکتها می باشند. اما بدون چارچوب صحیح جهت درک داده ها ،آنها بیشتر از آنکه راهگشا باشند، موجب بی نظمی می گردند.
غالباً مصورسازی اطلاعات امکانی را فراهم می کند که داده های بزرگ واقعیت های دقیق خود را نمایان کنند. مصورسازی اطلاعات اساسا پیرامون نحوه  رشد سازمانهایی که از طیف وسیعی از ابزارهای مصورسازی اطلاعات استفاده می کنند و سوالات بهتری از داده های سازمان خود پرسیده و تصمیمات تجاری بهتری اخذ می کند، می باشد.سیمون می گوید این گفته را به استناد نمونه ای از شرکتها نظیر مایکروسافت،آمازون،اپل،فیس بوک ، گوگل ، توئیتر، نت فیلیکس ، و ... اعلام می کند
البته بسیاری از شرکتها مدت مدیدی است که از ابزارهای مصورسازی اطلاعات ابتدایی نظیر اشکال یا جداول نرم افزار اکسل مایکروسافت استفاده می کنند. " اما با استفاده از این ابزار کشف اطلاعات صحیح دور از ذهن می باشد" در مقابل، در شرکتهای بسیار پیشرفته شما کارمندانی را مشاهده می کنید که بیشتر از آنکه وقت خود را صرف ترسیم اشکال و نمودارهای ساده و جداول کنند تعامل بسیار خوبی با داده های سازمان دارند و نکات جدیدی پیرامون روندهای کسب و کار سازمان خود فرا می گیرند.




مصورسازی اطلاعات امکانی را فراهم می کند که داده های بزرگ واقعیت های دقیق خود را نمایان کنند. فییل سیمون توضیح میدهد ، دو عامل منجر به ایجاد این نتیجه در مصورسازی اطلاعات می گردد. افزایش حجم داده های بزرگ و آگاهی عمومی نسبت به قدرت این داده ها یکی از آن عوامل می باشد . سیمون می گوید : امروزه پیش از هر زمان دیگر ، متخصصین پیرامون داده ها و اتخاذ تصمیمات براساس داده ها مورد سوال و چالش قرار میگیرند. او می گوید : یک مجموعه ی فکری جدید و داده پرداز، در حال نفوذ به دنیای تجارت است.
ضرورت های موجود در سازمان ها، امروزه استفاده از داده های بزرگ را به افراد عیر متخصص نیز تحمیل می نماید. مصورسازی می تواند به این امر کمک نموده و ابزارهای جدیدی جهت تحقق آن فراهم نماید. IBM,  و Congnos و ,SAS و سایر شرکتهای مدافع هوش تجاری نیز در حوزه های مشابه وجود دارند.او فعالیت متمرکزی در این مبحث ندارند.
او می گوید : امروزه، سازمان ها نیاز به صرف هزینه های صدها هزار یا میلیون ها  دلاری جهت استفاده از ابزارهای مصورسازی اطلاعات ندارد.در دهه اخیر ابزارهای جدید بسیار قدرتمندتر و منعطف تر  شده اند. آن روزهایی که کارمندان  آی تی نیاز داشتند گزارشهایی برای کارمندان غیرفنی تولید کنند، گذشته است. این ابزارها کارها را بسیار آسانتر از قبل برای کارمندان کرده است تا به سرعت نکات جدید را مجموعه ی از داده ها کشف و تفسیر نمایند.
از دیدگاه سیمون مصورسازی اطلاعات عامل ضروری جهت تبدیل قدرت داده به یک جریان و چشم انداز بزرگ است.
منابع و مراجع:
مجله فوربس
امکان ارسال نظر برای این موضوع وجود ندارد